Çerez Örnek

Lisansüstü Eğitim Süreçleri ve Formları


Doktora

 

 

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DOKTORA PROGRAM SÜREÇLERİNE GENEL BAKIŞ

Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlı Anabilim Dalları tarafından yürütülen Doktora programlarının amacı; öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli yeterlikleri kazandırmaktır.

  • Lisans mezunu olarak kabul edilen öğrenciler için toplam 42 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az 14 adet ders, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, seminer dersi, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Programın toplam kredisi 300 AKTS’dir.
  • Yüksek lisans mezunu olarak kabul edilen öğrenciler için toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Programın toplam kredisi 240 AKTS’dir.
  • Ders başarı notları 4.00 üzerinden en az 2.50 (Harf olarak CB) olmalıdır. Yerel kredisi olmayan tez çalışması, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.
  • Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır.
  • Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya yükseköğretim kurumunun öngördüğü en az genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.
  • Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik öncesi tez önerisi onaylanan, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve yeterlik sonrasında Tez İzleme Komitesi tarafından tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını birinci fıkrada belirtilen on iki veya on dört yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin ilişiği kesilir.

Bu kapsamda doktora eğitimi süreçleri aşağıdaki aşamalardan oluşmaktadır:

İlk Kayıt

Kayıt hakkı kazananlar asil aday; ilanda istenen belgeler ve internet kayıt ortamından sağladıkları aday numarası ile birlikte E.Ü ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞINA başvuruda bulunur. Asil adayın belirlenen tarihlerde kayıtlanmaması durumunda ise yedek adaya kayıtlanma hakkı tanınır.

Danışmanlık Süreci

Öğrenci kayıtlandıktan sonra ilgili anabilim dalı kurulu tarafından 15 gün içerisinde bir danışman belirlenir.

Danışmanın görevi; öğrencinin öğrenimi süresince alacağı dersleri belirlemek, kayıt yenileme onayı vererek bu derslere devamını ve öğrenim durumunu izlemek, tez çalışmasını yönetmek ve gerektiğinde idare ile ilişkilerinde aracılık etmek, diğer akademik problemleriyle ilgilenmek ve her yarıyıl sonunda öğrencinin başarı durumu hakkındaki raporu enstitü müdürlüğüne iletmektir. Bu kapsamda;

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 18. maddesinde yer alan,

“(1) Enstitü anabilim/anasanat dalı kurulu her öğrenci için Üniversite kadrosunda bulunan bir öğretim üyesini, öğrencinin kesin kaydını takip eden 15 gün içinde danışman olarak enstitü müdürlüğüne önerir. Danışman, enstitü yönetim kurulu onayı ile kesinleşir. Birinci yarıyılın ilk ayı içerisinde danışman atanması zorunludur. Danışmanlık görevi danışmanı atanıncaya kadar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanı tarafından yapılır.

(2) Diş hekimliği, eczacılık, tıp ve veteriner fakülteleri anabilim dalları hariç doktora programlarında öğretim üyelerinin tez yönetebilmesi için başarıyla tamamlanmış en az bir yüksek lisans tezi yönetmiş olması gerekir.

(3) Danışman, öğrencisi ile birlikte belirleyeceği tez başlığı ve konusu önerisini üçüncü yarıyılın başında ilgili enstitüye teklif eder. Bu teklif, enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanır. İlgili tez başlığı ve konu önerisi, öğrencinin yeterlik sınavını başarı ile tamamladıktan sonra tez izleme komitesine sunacağı tez önerisi için yapacağı çalışmalara temel oluşturur.

(4) Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla danışman gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci danışman, Üniversite içinden veya dışından da en az doktora derecesine sahip kişilerden olabilir. İkinci danışman, tez izleme komitesinin tez konusunu onaylamasından önce belirlenemez.

(5) Danışmanın; öğrencinin öğrenimi süresince alacağı dersleri belirleme, kayıt yenileme onayı vererek bu derslere devamını ve öğrenim durumunu izleme, dönem projesinin yürütülmesini sağlama, gerektiğinde idare ile ilişkilerinde aracılık etme ve akademik problemleriyle ilgilenme yükümlülüğü vardır.

(7) Bir öğrencinin danışmanı, öğrencinin veya danışman öğretim üyesinin talebi doğrultusunda, anabilim/anasanat dalı kurulunun gerekçeli önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile değiştirilebilir. Üniversiteden danışman atanamaması durumunda, anabilim/anasanat dalı kurulunun gerekçeli teklifi üzerine, enstitü yönetim kurulu tarafından başka bir yükseköğretim kurumundan öğretim üyesi danışman olarak seçilebilir.

(8) Danışman; enstitü yönetim kurulu tarafından atandığı tarihten itibaren her yarıyıl ve yaz döneminde, tüm diğer akademik/idari yük ve görevlerine ek olarak, danışmanı olduğu öğrenciler için uzmanlık alan dersi adlı teorik bir ders açar. Uzmanlık alan dersine ilişkin esaslar, Senato tarafından belirlenir.” hükümleri uyarınca;

Danışman önerisi için SSE-FRDR 001, Danışman tercih listesi için SSE-FRDR 002, Lisansüstü Öğrenci ve Danışman Sözleşmesi için SSE-FRDR 003, Danışman raporu için SSE-FRDR 004, ikinci danışman önerisi için SSE-FRDR 005 ve danışman değişikliği talebi için SSE-FRDR 006 numaralı formlar kullanılmalıdır. 

Enstitümüz tarafından yürütülen bir doktora programına yeni kayıtlanan öğrenci için öğrencinin tercihi, anabilim dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile atanacak Danışman Öğretim Üyesi için SSE-FRDR 001 Numaralı form,

SSE-FRDR 001 DANIŞMAN ÖNERİ FORMU (ANABİLİM DALI)

Öğrencinin ilgili doktora programı kapsamında çalışacağı konu/konular üzerine çalışan ve ders ve tez süreçlerinde kendisine danışmanlık yapacak öğretim üyesi/üyelerini belirlemek için SSE-FRDR 002 Numaralı form,

SSE-FRDR 002 DANIŞMAN TERCİH FORMU (ÖĞRENCİ)

Lisansüstü eğitim süreci boyunca öğrenci ve danışmanın görev ve sorumluluklarını belirten, yüksek lisans eğitiminde ders ve tez aşamalarında, doktora da ders, yeterlik ve tez aşamalarında hangi işlemin ne zaman yapılması gerektiğini hatırlatan Lisansüstü Öğrenci-Danışman Sözleşmesi İçin SSE-FRDR 003 numaralı form,

SSE-FRDR 003 LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİ-DANIŞMAN SÖZLEŞMESİ FORMU (ÖĞRENCİ-DANIŞMAN)

Danışman öğretim üyesinin öğrencinin tüm lisansüstü eğitim süreçleri boyunca faaliyetlerini takip etmesi için kendisi hakkında her dönem hazırlayacağı ayrıntılı rapor için, SSE-FRDR 004 Numaralı form,

SSE-FRDR 004 DANIŞMAN RAPORU FORMU (DANIŞMAN)

Öğrencinin hazırlamakta olduğu tez çalışmasında danışman dışında teze katkı sağlayacağı düşünülen yeni bir danışman önerisi söz konusu olduğunda İkinci Danışman Önerisi için SSE-FRYL 005 numaralı form,

SSE-FRDR 005 İKİNCİ DANIŞMAN ÖNERİ FORMU (ANABİLİM DALI)

Öğrenci ya da danışmanın talebi ve anabilim dalı başkanlığının önerisi ile mevcut danışmanın yenine yeni bir danışman atanması gerektiğinde Danışman Değişikliği Önerisi için SSE-FRDR 005 numaralı form kullanılmalıdır.

SSE-FRDR 006 DANIŞMAN DEĞİŞİKLİĞİ ÖNERİ FORMU (ÖĞRENCİ-DANIŞMAN-ANABİLİM DALI)

kullanılmalıdır.

Ders Seçimi ve Kayıt

  • Öğrenci, her eğitim-öğretim yılı için ilan edilen akademik takvimde güz ve bahar dönemleri için belirtilen tarihler arasında Ege Bilgi Yönetim Sistemi (EBYS) üzerinden elektronik ortamda kayıt yaptırmak zorundadır.
  • Kayıt aşamasında öğrenci, eğer ders dönemindeyse, kayıtlı olduğu programın müfredatında yer alan o yarıyılın derslerine, eğer tez dönemindeyse tez çalışmasına kayıtlanmak durumundadır. Kayıtlanmanın kesinleşmesi için, kayıt tarihleri içerisinde Danışman Onayı gerekmektedir.
  • Her yarıyılın 2.haftasında danışmanın onayı ile EBYS üzerinden elektronik ortamda ders ekleme ve ders silme işlemleri yapılabilir.
  • Bu tarihler dışında kayıt yenileme ve ders seçimi yapmak mümkün değildir.

Tez Başlığı ve Konusunun Belirlenmesi (Yeterlik Öncesi) Öneri Süreci

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 18. maddesinde yer alan,

“(3) Danışman, öğrencisi ile birlikte belirleyeceği tez başlığı ve konusu önerisini üçüncü yarıyılın başında ilgili enstitüye teklif eder. Bu teklif, enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanır. İlgili tez başlığı ve konu önerisi, öğrencinin yeterlik sınavını başarı ile tamamladıktan sonra tez izleme komitesine sunacağı tez önerisi için yapacağı çalışmalara temel oluşturur.” hükmü uyarınca;

 

 

Doktora öğrencisi derslerini başarıyla tamamladıktan sonra yeterlik öncesi hazırlayacağı tez çalışması için üçüncü dönemin başında danışmanı ile birlikte tez başlığı ve konusunu belirler ve enstitü yönetim kuruluna sunar.

Bu süreçte,

Yeterlik sınavı öncesi tez başlığı ve konusu önerisi için SSE-FRDR 007 numaralı form kullanılmalıdır.

SSE-FRDR 007 TEZ BAŞLIĞI VE KONUSU ÖNERİ FORMU (YETERLİK SINAVI ÖNCESİ) (ÖĞRENCİ-DANIŞMAN-ANABİLİM DALI)

 

Yeterlik Süreci

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 19. maddesinde yer alan,

“(1) Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini başarı ile tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Bir öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girebilir.

(2) Yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci en geç beşinci yarıyılın, lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenci en geç yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek zorundadır. Öğrenci yeterlik sınavına girmediği takdirde birinci yeterlik sınavından başarısız sayılır.

(3) Yeterlik sınavları, danışmanın yazısı ile başlayan süreçte enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından önerilen ve enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanan beş kişilik doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla sınav jürileri kurar. Sınav jürisi en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere, danışman dâhil beş öğretim üyesinden oluşur. Danışmanın oy hakkı olup olmadığı hususunda ilgili enstitü yönetim kurulu karar verir. Danışmanın oy hakkı olmaması durumunda jüri altı öğretim üyesinden oluşur. Yeterlilik sınavı yüz yüze yapılır. Yeterlik sınavı; öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır.

(4) Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Yazılı bilimsel değerlendirmede başarılı olan öğrenci sözlü sınava girmeye hak kazanır. Başarı için öğrencinin hem yazılı hem sözlü sınavdan 100 puan üzerinden en az 75 puan alması gerekir.

(5) Sınav jürileri öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığınca yeterlik sınavını izleyen üç iş günü içinde ekinde sınav jürisi tutanağı olan doktora yeterlik komite tutanağı ile enstitüye bildirilir.

(6) Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci başarısız olduğu sınav bölüm/bölümlerinden bir sonraki yarıyılda tekrar sınava alınır. Bu sınavda da başarısız olan öğrencinin doktora programı ile ilişiği kesilir.

(7) Yeterlik sınavı jürisi, yeterlik sınavını başaran bir öğrencinin, ders yükünü tamamlamış olsa bile, toplam kredi miktarının üçte birini geçmemek şartıyla fazladan ders/dersler almasını isteyebilir. Öğrenci, ilgili enstitü kararıyla belirlenecek dersleri başarmak zorundadır.

(8) Lisans mezunu olarak doktora programına kabul edilmiş ve en az 7 ders ve 21 kredi, 60 AKTS kredi yükünü başarıyla tamamlamış bir öğrenci anabilim/anasanat dalında varsa aynı isimli tezli yüksek lisans programına geçiş yapabilir. Tezli yüksek lisans programına geçiş; öğrencinin talebi üzerine anabilim/anasanat dalı kurulunun kararı ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile gerçekleşir. hükümleri uyarınca;

 

 

Yeterlilik işlemleri için SSE-FRDR 008 ve SSE-FRDR 009 numaralı formlar kullanılmalıdır.

SSE-FRDR 008 YETERLİK SINAV JÜRİSİ BELİRLEME FORMU (YETERLİK KOMİTESİ-ANABİLİM DALI)

SSE-FRDR 009 YETERLİK SINAVI TUTANAĞI FORMU (YETERLİK JÜRİSİ-YETERLİK KOMİTESİ-ANABİLİM DALI)

 

Tez Süreçleri

Tez İzleme Komitesi Süreci

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 20. maddesinde yer alan,

“(1) Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci için danışmanın yazılı önerisi ile başlayan süreçte ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile bir ay içinde tez izleme komitesi oluşturulur.

(2) Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede, danışmanından başka anabilim/anasanat dalı içinden ve dışından birer üye yer alır. İkinci danışman, komite toplantılarına oy hakkı olmaksızın katılabilir.

(3) Çok disiplinli anabilim/anasanat dallarında gerekli durumlarda, danışmanın yazılı önerisi ile başlayan süreçte anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile her iki üye anabilim/anasanat dalı dışından seçilebilir.

(4) Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki dönemlerde, danışmanın yazılı önerisi ile başlayan süreçte enstitü anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir. hükümleri uyarınca;

Doktora öğrencisinin hazırlayacağı tez çalışmasını altı aylık periyotlar döneminde izlemek, tez çalışmasını yönlendirmek ve tez çalışmasına katkı sağlamak için danışman, anabilim dalı içerisinden bir öğretim üyesi ve anabilim dalı dışından bir öğretim üyesinden oluşan bir tez izleme komitesi oluşturulur. 

Tez izleme komitesi önerisi için SSE-FRDR 010 Numaralı form kullanılmalıdır.

SSE-FRDR 010 TEZ İZLEME KOMİTESİ OLUŞTURMA ÖNERİ FORMU(DANIŞMAN-ANABİLİMDALI)

Tez izleme komitesini oluşturan üyelerden bir tanesinin ayrılması durumunda danışmanın önerisi, anabilim dalı kurul kararı ve enstitü yönetim kurulu onayı ile değişiklik yapılabilir. Bu durumda SSE-FRDR 011 numaralı form kullanılmalıdır.

SSE-FRDR 011 TEZ İZLEME KOMİTESİ DEĞİŞİKLİK ÖNERİ FORMU (DANIŞMAN-ANABİLİM DALI)

 

Tez Hazırlama/Öneri Süreci

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 21. maddesinde yer alan,

“(1) Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan bir öğrenci; en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisi hazırlar ve tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Tez önerisi savunması yüz yüze veya enstitü yönetim kurulu onayı alındıktan sonra uzaktan erişim aracılığıyla da yapılabilir. Öğrencinin tez önerisini savunma tarihinden en az 15 gün önce yazılı olarak tez izleme komitesi üyelerine iletmiş olması gerekir.

(2) Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul, düzeltme veya reddedileceğine salt çoğunlukla karar verir. Düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre sonunda kabul veya ret yönünde salt çoğunlukla verilen karar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından işlemin bitişini izleyen üç iş günü içinde tez izleme komitesi toplantı tutanağı ile birlikte enstitüye iletilir.

(3) Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusunu değiştiren öğrenci ise altı ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Tez önerisi bu savunmada da reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

Tez hazırlama / önerisi işlemleri için SSE-FRDR 012 ve SSE-FRDR 013 numaralı formlar kullanılmalıdır.

 

SSE-FRDR 012 TEZ BAŞLIĞI VE KONUSU ÖNERİ FORMU (YETERLİK SINAVI SONRASI) (ÖĞRENCİ-DANIŞMAN-ANABİLİM DALI)

SSE-FRDR 013 TEZ KONUSU FORMU (ÖĞRENCİ)

 

Tez İzleme Toplantıları

Tez izleme komitesi Enstitü tarafından onaylanan öğrenci bir yıl içerisinde en az iki kere tez izleme toplantısına girmek zorundadır. Tez izleme toplantıları Ocak-Haziran ve Temmuz-Aralık ayları içerisinde yapılır. 

(4) Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez izleme komitesi, ocak-haziran ve temmuz-aralık ayları arasında birer kez olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenci toplantı tarihinden en az bir ay önce komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda o tarihe kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir sonraki dönemde yapılacak çalışma planı belirtilir. Tez izleme komite toplantısı yüz yüze veya enstitü yönetim kurulu onayı alındıktan sonra uzaktan erişim aracılığıyla da yapılabilir. Anabilim/anasanat dalı başkanlığı, danışman tarafından belirlenen tez izleme komitesi toplantı tarihini öğrenciye ve enstitüye bildirir. Öğrencinin tez çalışması, komite tarafından başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tez izleme komitesi toplantı tutanağı ve ekleri anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından tez izleme komitesi toplantı tarihini izleyen üç iş günü içinde enstitü müdürlüğüne üst yazı ile gönderilir.

(5) Tez izleme komitesi tarafından üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

(6) Enstitü yönetim kurulu tarafından kabul edilmiş bir mazereti bulunmadan danışman tarafından belirlenen ve anabilim/anasanat dalı başkanlığınca onaylanan gün ve saatte sınava girmeyen öğrencinin tez izleme sınavı başarısız sayılır.

Tez izleme toplantısına giren öğrenci için SSE-FRDR 014 Numaralı Tez İzleme Takip Formu doldurulur. 

 

SSE-FRDR 014 TEZ İZLEME TOPLANTISI TAKİP FORMU (TEZ İLMEME KOMİTESİ-ANABİLİM DALI)

 

Doktora tez başlığı ve konusu değişikliği için

(7) Tez konusunu değiştirmek isteyen bir öğrenci, yeni tez önerisini birinci fıkrada belirtildiği şekilde savunur. Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul veya reddine salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, tutanak halinde anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından tez önerisi savunma tarihini izleyen iki iş günü içinde, danışmanın tez konusu değişikliğine ilişkin gerekçeli yazısı da eklenerek enstitü müdürlüğüne iletilir. Tez konusu değişikliği önerileri enstitü yönetim kurulunca onaylanarak kesinleşir.

(8) Tez önerisi savunmasına geçerli bir mazereti olmaksızın birinci fıkrada belirtilen sürede girmeyen öğrenci başarısız sayılarak tez önerisi reddedilir. Hükümleri ve,

22. maddesinde yer alan,

“(1) Öğrencinin tezinin sonuçlanabilmesi için en az 3 başarılı tez izleme komitesi raporu sunulması gerekir.” hükmü uyarınca;

Doktora tezini hazırlayan öğrenci süreç içerisinde doktora tez başlığında ve tez konusunda değişiklik yapabilir. Doktora tez başlığı ve konusu değişikliği süreç içerisinde gerçekleştirilmek istenirse aşağıdaki işlemler yapılmalıdır.

Doktora tez başlığı değişikliği için,

a) Öğrencilerin tez hazırlama süreci (yeterlik sonrası tez önerisini verdikten sonra savunmaya kadar geçen süre) boyunca yapılabilir. Ayrıca tez savunması sırasında da tez başlığı değişikliği gerçekleştirilebilir.

b) Doktora tezinin hazırlanması süresince yapılacak tez başlığı değişiklikleri için sadece “SSE-FRDR 014 Numaralı Tez İzleme Toplantısı Takip formu” kullanılmalı ve Anabilim Dalı Başkanlığı üzerinden Enstitüye gönderilmelidir. Teklif, Enstitü Yönetim Kurulu’nda görüşülüp karara bağlandıktan sonra tez başlığı değişikliği gerçekleşmiş olur. Öğrenci, Enstitü Yönetim Kurulu Kararının kendisine ulaşmasından sonra YÖK Ulusal Tez Merkezinden eski tez başlığı ile almış olduğu referans numarasına onaylanmış yeni tez başlığını girmelidir.

c) Savunma sırasında yapılacak tez başlığı değişiklikleri ise mevcut başlık üzerinde yapılacak küçük değişiklikleri içermelidir. Bu değişikliler için “SSE-FRDR 021 Numaralı Tez Savunma Sınav Tutanağı Formu”nda bulunan ilgili bölüm doldurulmalıdır. Ayrıca “SSE-FRDR 022 Numaralı Tez Jüri Ön Değerlendirme Formları”nda yer alan rapor bölümünde başlık değişikliğine ilişkin gerekçeli görüşler yer almalıdır.

SSE-FRDR 014 TEZ İZLEME TOPLANTISI TAKİP FORMU (TEZ İLMEME KOMİTESİ-ANABİLİM DALI)

Doktora tez konusu değişikliği için,

a) Öğrencilerin, yeni tez konusunu en az üç dönem (güz – bahar – güz ya da bahar – güz – bahar) çalışmalarına olanak tanıyacak tez izleme sürelerinin olması (bir başka değişle yeni tez konusuyla üç başarılı tez izleme komitesi raporu sunulması) halinde yapılabilir. Dolayısıyla en az üç dönem tez izleme süresi kalmayan öğrenciler tez konusu değişikliği yapamazlar.

b) Doktora tez konusu değişiklik önerileri öncelikle Tez İzleme Komitesi tarafından değerlendirilir. Bu nedenle doktora tez konusu değişiklik teklifi için “SSE-FRDR 014 Numaralı Tez İzleme Toplantısı Takip Formu” kullanılmalı, bu forma “SSE-FRDR 013 Numaralı Tez Konusu Formu” eklenmeli ve söz konusu belgeler Anabilim Dalı Başkanlığı üzerinden Enstitüye gönderilmelidir. Teklif, Enstitü Yönetim Kurulu’nda görüşülüp karara bağlandıktan sonra tez konusu değişikliği gerçekleşmiş olur. Öğrenci, Enstitü Yönetim Kurulu Kararının kendisine ulaşmasından sonra YÖK Ulusal Tez Merkezinden eski tez başlığı.

SSE-FRDR 014 TEZ İZLEME TOPLANTISI TAKİP FORMU (TEZ İZLEME KOMİTESİ-ANABİLİM DALI)

 

Tez Yazım Süreci

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 22. maddesinde yer alan,

“(2) Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından kabul edilen enstitü Tez Yazım Kılavuzuna uygun biçimde yazar…” hükmü uyarınca;

Tezler, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu”na uygun olarak hazırlanmalıdır.

Doktora öğrencileri tarafından hazırlanacak olan tezler için genel yazım kuralları belirlenmiş olup, bu kurallar Tez Yazım kılavuzu içerisinde yer almaktadır. Öğrencilerin bu kılavuz çerçevesinde tezlerini yazmaları ve Enstitüye sunmaları gereklidir.

Tez Yazım Kılavuzu (ÖĞRENCİ)

Doktora tezinin yazım aşamasındaki biçimsel düzeni, bir tez çalışmasının hazırlanması ve yazımı aşamalarında ön kapaktan başlayarak, özgeçmişe kadar olan bölümlerin genel olarak sıralanma düzenini göstermektedir. Bunun için öğrencilerin tezlerini yazım aşamasında Tezin Biçimsel Düzeni dosyasını incelemeleri gereklidir.

Tezin Biçimsel Düzeni (ÖĞRENCİ)

Yüksek Lisans öğrencileri tarafından hazırlanacak olan tezleri ön ve ikinci kapaklarına ait örnekler Enstitümüz tarafından hazırlanmış olup aşağıda bu örnekler verilmektedir. Öğrencilerin bu örnekler doğrultusunda tez ön ve ikinci sayfalarını hazırlamaları gereklidir.

Tez Kapağı (SSE-FRDR 30, SSE-FRDR 031, SSE-FRDR 032)

 

Tez Savunma Sınavı Öncesi Süreci

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 22. maddesinde yer alan,

“(1) Öğrencinin tezinin sonuçlanabilmesi için en az 3 başarılı tez izleme komitesi raporu sunulması gerekir.

(2) Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından kabul edilen enstitü Tez Yazım Kılavuzuna uygun biçimde yazar. Öğrenci, öğretim planındaki tüm yükümlülükleri başarı ile tamamlaması ve her bir lisansüstü enstitü için Senato tarafından ayrı olarak belirlenen mezuniyet için gerekli diğer koşulları yerine getirmesi durumunda tezini jüri önünde sözlü olarak savunur.

(3) Doktora tez savunmasından önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşünü ve tezi, anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla sınav tarihinden en az dört hafta önce enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin benzerlik raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Benzerlik raporunda, özgeçmiş, ekler, kaynakça ve alıntılar hariç en fazla %15 veya özgeçmiş, ekler, kaynakça ve alıntılar dahil en fazla %20 benzerlik oranına izin verilir. Jüri değerlendirmesi sonucunda bir intihalin tespiti halinde jüri söz konusu intihalin gerekçesi ile birlikte hazırladığı raporu karar verilmek üzere enstitü yönetim kuruluna gönderir. Tezin bilimsel yeterliği ve ilgili yazım kılavuzuna uygunluğundan tez danışmanı birinci derecede sorumludur.

(4) Tez savunma sınavı tarihine kadar tezle ilgili kişisel raporlarını hazırlayan jüri üyeleri enstitüden gelen “Benzerlik Özet Raporunu” ve gerek duyarlarsa savunmanın hemen öncesi danışman tarafından paylaşıma hazır tutulan “Benzerlik Kapsamlı Raporunu” inceler. Jüri üyeleri en az oy çokluğu ile tezde intihal olduğu kararına varırsa savunmayı başlatmaz, durumu gerekçeli olarak tutanağa bağlar ve tez ile ilgili nihai kararın verilebilmesi için ilgili belgeler enstitü yönetim kuruluna gönderilir. Tezde intihal tespit edilmemişse ve jüri üyeleri en az çoğunluk kararıyla tezin savunulabilir olduğuna karar vermişse öğrenciyi tez savunma sınavına alır.

(5) Doktora tez savunma sınavı jürisi, danışman ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile belirlenir. Jüri, üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan öğretim üyeleri ve en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere, danışman dâhil, 5 öğretim üyesinden oluşur. Danışmanın oy hakkı olup olmadığı hususunda ilgili enstitü yönetim kurulu karar verir. Danışmanın oy hakkı olmaması durumunda, jüri 6 öğretim üyesinden oluşur. Ayrıca ikinci danışman oy hakkı olmaksızın jüride yer alabilir.

(6) Tez savunma sınav tarihi ve saati ile sınavın yapılacağı yer, anabilim dalı başkanlığının önerisi üzerine enstitü yönetim kurulunca belirlenir. Tez savunma sınavı, enstitü yönetim kurulu karar tarihinden itibaren en geç bir ay içinde yapılmak zorundadır.

(9) Tezde başarılı olamayan öğrencilere talepleri halinde 14 üncü maddenin birinci fıkrasına göre tezsiz yüksek lisans diploması verilir.” hükümleri

ve 23. maddesinde yer alan,

“(10) Doktora programlarından mezun olabilmek için öğrencilerin, enstitüye tezin ilk teslimi ile birlikte, doktora tez çalışma konusuyla ilgili danışmanı ile veya danışmanın onayı ile Üniversite adresli olarak AHCI, SCI-Exp, ESCI veya ÜAK tarafından kabul edilen alan indekslerince taranan dergilerde yayımlanmış/yayımlanmak üzere kabul edilmiş öğrencinin ilk yazar olduğu en az bir tam makale ya da Web of Science veya Scopus veri tabanları tarafından indekslenen veya ÜAK’ın doçentlik kriterleri kapsamında olan uluslararası kongre, konferans ve sempozyum kitabında öğrencinin ilk yazar olduğu yayımlanmış/yayıma kabul edilmiş tam metin bildiriye ilişkin bir belgeyi veya teziyle ilişkili ulusal/uluslararası patent/faydalı model tescili için başvuru belgesini enstitüye ibraz etmeleri gerekir. Belirtilen asgari şartların sağlanmasının yanı sıra konuyla ilişkili ek koşullar ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi, enstitü yönetim kurulu kararıyla Senato tarafından belirlenir. Bu şartı sağlamayan öğrenci tez savunma sınavına alınmaz.” hükmü uyarınca;

 

Tez savunma sınavı öncesi sürecinde SSE-FRDR 015, SSE-FRDR 016, SSE-FRDR 018, SSE-FRDR 019 ve SSE-FRDR 020 numaralı formlar kullanılmalıdır.

Doktora tezini Sosyal Bilimler Enstitüsü Yazım Kılavuzu ve Tez Biçimsel Düzeni kurallarını dikkate alarak hazırlayan öğrenci önce bu tezini danışmanına sunar. Danışman tezi kontrolü sırasında öğrenci ile birlikte SSE-FRDR 015 Numaralı Tez Kontrolü Beyan formunu doldurur ve imzalar. Öğrenci bu form ile birlikte tezini CD ya da USB içerisinde Enstitüye getirir.

Enstitüde öğrencinin lisansüstü eğitim gördüğü ilgili anabilim dalı sorumlusu ve koordinatörü öğrencinin lisansüstü eğitim süreci ile ilgili aşamaların öğrencinin bilgi sisteminde işlenmiş olduğunu ve ilgili tüm evrakların dosyasında bulunup bulunmadığını kontrol eder. Bir eksiklik söz konusu ise bu eksikliklerin giderilmesi için gerekli işlemleri yapar. Öğrencinin lisansüstü eğitim süreçlerine dair bir eksiklik yoksa öğrenci, öğrenci işleri personeli ve koordinatör SSE-FRDR 016 Numaralı Tez Teslim Kontrol Formunun ilgili bölümlerini doldurarak imzalar.

Bu işlemin tamamlanmasından sonra öğrenci tezini (CD ya da USB içerisinde) Enstitü Tez Kontrol Sorumlusuna verir. Burada tezin Enstitü Tez Yazım Kılavuzu ile Tez Biçimsel Düzenine uygun bir biçimde hazırlanmış olduğu kontrol edilir. Tez uygunsa öğrenci ve Tez Kontrol Sorumlusu SSE-FRDR 016 Numaralı Tez Teslim Kontrol Formunun ilgili bölümlerini doldurarak imzalar. Tezde eksiklik söz konusu ise bu süreçlere yeniden başlanması için Tez (CD ya da USB içerisinde) öğrenciye geri verilir.

Enstitü Öğrenci İşleri Personeli, Koordinatör ve Tez Kontrol Sorumlusunun onayından geçen yüksek lisans tezi uygun bulunmuşsa öğrenciye SSE-FRDR 016 Numaralı Tez Kontrol Formu danışmanına ve Anabilim Dalı’na teslim edilmek üzere öğrenciye verilir. SSE-FRDR 016 Numaralı Tez Teslim Formu ilgili danışmana ve Anabilim Dalına ulaştığında Tez Savunma Süreci başlatılır.

SSE-FRDR 016 Numaralı form ilgili danışmana ve anabilim dalına enstitü tarafından onaylanmış olarak ulaşmadan savunma işlemlerine başlanmaz. Söz konusu onaylanmış belge ekinde olmaksızın Enstitümüze gelecek savunma evrakları iade edilir

 

Tezin Enstitü Tez Yazım Kurallarına uygun olarak hazırlanmış olduğunun kontrol edilmesi amacıyla tezi hazırlayan öğrenci ve danışmanın tezin enstitüye teslimi öncesinde

SSE-FRDR 015 TEZ KONTROLÜ BEYAN FORMU (ÖĞRENCİ-DANIŞMAN)

Öğrencinin tezi enstitüye teslimi sırasında,

SSE-FRDR 016 TEZ TESLİM KONTROL FORMU (ÖĞRENCİ)

Enstitü tarafından uygun bulunan tezin jüri üyelerine teslimi sırasında,

SSE-FRDR 018 JÜRİ ÜYELERİNE TEZ TESLİM FORMU (SAVUNMA ÖNCESİ)

Öğrencinin tezin savunulmasından önce gerçekleştirmiş olduğu makale veya sunumuna ait bilgileri içeren,

SSE-FRDR 019 YAYIN BEYAN FORMU (2021 Yılı Güz Dönemi Sonrası Girişli Öğrenciler İçin)

Danışman ve Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından hazırlanan tez çalışmasının savunulması için belirlenmiş jüri üyelerinin, sınav tarihinin, saatinin ve yerinin  enstitüye bildirilmesi sırasında,

SSE-FRDR 020 TEZ TESLİM VE SAVUNMA JÜRİSİ OLUŞTURMA FORMU (ÖĞRENCİ-DANIŞMAN-ANABİLİM DALI)

 

Eğitimine 2021 – 2022 Eğitim – Öğretim Yılı Güz Yarıyılından itibaren (05/07/2021 tarihinden sonra) başlayan tüm lisansüstü öğrencilerimize, mezun olabilmeleri için yayın şartı getirilmiştir. 05/07/2021 tarihinden önce kayıtlı olan tüm öğrencilerimiz ile uluslararası kurum ve kuruluşlarla protokoller temelinde yürütülen yüksek lisans programlarındaki öğrencilerimiz için bu şart uygulanmayacaktır. Bu nedenle SSE FRDR 018 Nolu formu doldurmayacaklardır.

Ayrıca 7417 Sayılı Kanun (Af Kanunu) kapsamında eğitimlerine ders aşamasında yeniden başlayan öğrencilerimiz yayın şartına tabi, eğitimlerine tez aşamasında yeniden başlayanlar ise yayın şartından muaftır.

Yayın şartına tabi öğrencilerimiz tarafından ilgili yayına ilişkin olarak sunulması istenilen kanıtlayıcı belgeler:

 -Yayınlanmış makale için: Derginin kapağı, içindekiler bölümü ve üzerinde DOI numarasının yer aldığı makalenin ilk sayfasının örneği ile derginin Üniversite adresli olarak AHCI, SSCI, SCI, SCI-Exp, ESCI veya alan indekslerince tarandığını gösteren belge veya internet sayfası görüntüsü sunulmalıdır.

-Yayına kabul edilmiş makale için: Makalenin dergide yayınlanmak üzere kabul edildiğine dair Editör tarafından imzalanan kabul yazısı ve DOI numarası ile derginin Üniversite adresli olarak AHCI, SSCI, SCI, SCI-Exp (doktora tezinden üretilmiş ise, en az editör değerlendirmesinden geçerek hakem değerlendirmesine kabul edilmiş), ESCI veya alan indekslerince tarandığını gösteren belge veya internet sayfası görüntüsü sunulmalıdır.

-Yayınlanmış bildiri (tebliğ) için: Web of Science veya Scopus veri tabanları tarafından indekslenen uluslararası kongre, konferans ve sempozyum bildiriler kitabının ilgili indekslerce tarandığını gösteren belge veya internet sayfası görüntüsü, kitabın kapağı, künye sayfası ve içindekiler bölümü ile bildirinin, bildiriler kitabında tam metin olarak yayımlanmış halinin ilk sayfasının örneği sunulmalıdır.

-Yayına kabul edilmiş bildiri (tebliğ) için: Bildirinin, Web of Science veya Scopus veri tabanları tarafından indekslenen uluslararası kongre, konferans ve sempozyum bildiriler kitabında yayınlanmak üzere kabul edildiğine dair Yürütme Kurulu veya editörler tarafından imzalanan kabul yazısı sunulmalıdır.

-Patent için: TÜRKPATENT veya uluslararası yetkili mercilerce düzenlenmiş patent tescil belgesi örneği sunulmalıdır.

d) Tez Savunma Sınavı Süreci

Doktora Tez Savunma Sınavı 60 ile 120 dakika arasında olup, tezin sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümlerinden oluşur. Tez savunma toplantıları öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır.

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 22. maddesinde yer alan,

(7) Jüri üyeleri, savunma sınav tarihinde toplanarak öğrenciyi tez savunmasına alır. Tez savunma sınavı, tez çalışmasının sunumu ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Tez savunma sınavının süresi en az 60, en fazla 120 dakikadır. Tez savunma sınavı yüz yüze yapılır. Ancak anabilim dalı teklifi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile il dışı ve yurt dışında olan jüri üyeleri senkron şekilde uzaktan erişim yöntemi ile tez savunma sınavına katılabilir. Tez savunma toplantıları öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır.

(8) Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri dinleyicilere kapalı olarak, tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir ve bu durumu tutanakla tespit eder. Jüri tutanağı ve jüri üyelerinin tez ile ilgili kişisel raporları enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç iş günü içinde ilgili enstitüye iletir. Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gerekli düzeltmeleri yaparak tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunmada da başarısız bulunan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

 

Tez savunma sürecinde SSE-FRDR 021, SSE-FRDR 022 ve SSE-FRDR 026 numaralı formlar kullanılmalıdır.

Tez savunma sınavı sonucunda,

SSE-FRDR 021 TEZ SAVUNMA SINAV TUTANAĞI FORMU (JÜRİ ÜYELERİ-DANIŞMAN-ANABİLİM DALI)

Öğrencinin hazırlamış olduğu tezin savunulması için belirlenmiş her bir jüri üyesi savunma öncesinde,

SSE-FRDR 022 TEZ JÜRİ ÖN DEĞERLENDİRME FORMU (JÜRİ ÜYELERİ)

Danışman ve jüri üyeleri tarafından savunma sonrası başarılı bulunan tezin basılı nüshasının içerisine konulmak üzere,

SSE-FRDR 023 TEZ ONAY SAYFASI FORMU (Mezuniyet aşamasında basılı tezin üçüncü sayfasına konulmak üzere hazırlanacaktır.) (JÜRİ ÜYELERİ)

 

Savunma Sonrası Tez Teslimi ve Mezuniyet İşlemleri Süreci

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 15. maddesinde yer alan,

“(2) Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az 7 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için ise en az 42 kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur.” hükmü,

17. maddesinde yer alan,

“(1) Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın 8 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 12 yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için 10 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 14 yarıyıldır. Bu sürenin, en az 3 yarıyılının tez çalışması için kullanılmış olması gerekir.

(2) Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için 4 yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için 6 yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya Üniversitenin öngördüğü en az genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

(3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını birinci fıkrada belirtilen 12 veya 14 yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

(4) Lisans derecesi ile doktora programına başvurmuş öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir.” hükümleri,

ve 23. maddesinde yer alan,

“(1) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygun olduğunu belirten yazılı görüşünü ve tezin nüshalarını anabilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir.

(2) Tez savunma sınavında başarılı olmak ve Senato tarafından her bir lisansüstü enstitü için ayrı olarak belirlenen mezuniyet için gerekli diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş bir kopyası ile elektronik kayıtlı (USB bellek, CD, DVD) iki kopyasını tez danışmanının kabul yazısı ile birlikte tez savunma sınavı tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan doktora öğrencisine doktora diploması verilir. Öğrenci onaylanan tezinin ciltli ya da elektronik birer kopyasını, jüri üyelerine teslim ettiğine dair belgeyi enstitü müdürlüğüne vermekle yükümlüdür. Enstitü yönetim kurulu danışman önerisi ve ilgili anabilim/anasanat dalı kararıyla talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir.

(3) Tez sınavında başarılı olmak ve her bir lisansüstü enstitü için Senato tarafından ayrı olarak belirlenen mezuniyet için gerekli diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş beş kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan doktora öğrencisine doktora diploması verilir. Öğrenci, onaylanan tezinin ciltli kopyalarını, jüri üyelerine teslim eder. Teslim ettiğine dair belgeyi enstitü müdürlüğüne verir.

(4) Enstitü yönetim kurulu talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde Üniversite ile ilişiği kesilir.

(5) Doktora diploması üzerinde enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi, tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının enstitüye iletildiği tarihtir. hükümleri uyarınca;

 

Mezuniyet işlemleri için SSE-FRDR 024, SSE-FRDR 025 ve SSE-FRDR 026 numaralı formlar kullanılmalıdır.

Savunmada başarılı bulunan tezin enstitüye teslimi öncesinde öğrencinin hazırlamış olduğu tezin yazım kurallarına uygun olarak hazırlandığının belirlenmesi için,

SSE-FRDR 024 SAVUNMA SONRASI TEZ TESLİM KONTROL FORMU (ÖĞRENCİ-ENSTİTÜ)

Savunmada başarılı bulunan ve enstitüye teslim verilmek üzere hazırlanmış tezin ilgili jüri üyelerine teslimi için,

SSE-FRDR 025 JÜRİ ÜYELERİNE TEZ TESLİM FORMU (Savunma Sınavı Sonrası) (ÖĞRENCİ)

Öğrencinin mezuniyet sürecinin başlatılması için Anabilim Dalı tarafından enstitüye gönderilecek belgeler için,

SSE-FRDR 026 MEZUNİYET İŞLEMLERİ FORMU (DANIŞMAN-ANABİLİM DALI)

kullanılmalıdır.

 

Öğrenci hazırlamış olduğu tezin içeriği hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak amacıyla Enstitü web sayfasına konulmak üzere tezin kısa bir özetini (Türkçe-İngilizce) hazırlamalı ve mezuniyet aşamasında enstitüye vermelidir.

Türkçe özet için,

SSE-FRDR 027 TÜRKÇE ÖZET ÖRNEĞİ (ÖĞRENCİ)

İngilizce özet için,

SSE-FRDR 028 TÜRKÇE ÖZET ÖRNEĞİ (ÖĞRENCİ)

Savunmaya girmiş ve başarılı bulunmuş olan tezin mezuniyet evraklarının savunma tarihinden itibaren bir ay içerisinde enstitüye teslim edilememesi durumunda bu süre bir ay daha uzatılabilir. Bu durumda SSE-FRDR 029 numaralı tez teslimi için ek süre talep formu kullanılmalıdır. Ancak bu form 1 aylık süre bitmeden verilmek zorundadır.

SSE-FRDR 029 TEZ TESLİMİ İÇİN EK SÜRE TALEP FORMU (DANIŞMAN-ANABİLİM DALI)

 

Öğrencilerimiz, Enstitümüze bağlı Anabilim Dalları tarafından yürütülen doktora programlarından mezun olabilmek için;

 Lisans Dereceli Doktora Programlarında, toplamda 42 - 60 Yerel Kredi arasında, en az 14 ders (Seminer ve Bilimsel Araştırma Etik Zorunlu dersi dâhil) ve 300 AKTS krediyi tamamlamak zorundadır.

  • Yüksek Lisans Dereceli Doktora Programlarında ise, toplamda 21 Yerel Krediden az olmayan, en az 7 ders (Seminer ve Bilimsel Araştırma Etik Zorunlu dersi dâhil) ve 240 AKTS krediyi tamamlamak zorundadır.

 

Doktora programını tamamlama süresi; derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın,

  • Lisans Dereceli Doktora Programlarında, 10 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 14 yarıyıldır.
  • Yüksek Lisans Dereceli Doktora Programlarında ise, 8 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 12 yarıyıldır.

CD Kapağı (c bendi için) (SSE-FRDR 33 numaralı formlar) (ÖĞRENCİ)

YÖK Ulusal Tez Merkezi (ç bendi için) (ÖĞRENCİ)

Mezuniyet Bilgi Formu Oluşturma ve İndirme İşlemi (e bendi için) (ÖĞRENCİ)

 

Mezunlarımızla bağlarımızı güçlendirmek, iletişimimizin devamlılığını sağlamak ve mezunlarımızın, Üniversitemizin çeşitli imkânlarından faydalanmalarına ilişkin devamlılığı sağlamak amacıyla “Ege Üniversitesi Mezun Kartı” uygulaması yürütülmektedir.

“Ege Üniversitesi Mezun Kartı” ile ilgili ayrıntılı bilgi ve başvuru detayları için lütfen tıklayınız.

https://mezun.ege.edu.tr/tr-2558/mezunkart_detaylari.html

 

 


Ege Üniversitesi

EGE ÜNİVERSİTESİ